Po minuloročnej úspešnej premiére sa opäť podarilo v spolupráci so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. zabezpečiť dva mimoriadne vlakové spoje na odvoz účastníkov z cieľa DP Trnavská stovka z Brezovej pod Bradlom. Prvý vlak odíde v nedeľu 4. júna 2006 z Brezovej pod Bradlom cca o 4,45 h do Jablonice k prípojovým vlakom na Kúty a Trnavu. Druhý vláčik bude vypravený z Brezovej priamo až do Trnavy a odíde cca o 6,45 h.
Celá akcia má aj úplne iný rozmer, keďže vo februári 2003 bola zastavená na trati Jablonica – Brezová pod Bradlom osobná železničná doprava a v júli 2005 aj nákladná doprava náš “pacifik“ ala Trnavská stovka bude takmer po roku prvým vlakom, ktorý sa objaví v Brezovskej doline.
Boris Ottmar
tradičný nonstop pochod hrebeňom Malých Karpát
návrat k tradíciám
Život je ako diaľková túra -
neraz sa ti už nechce ďalej,
ale niet väčšieho víťazstva
ako zvíťaziť sám nad sebou
Karol Tauber
33.ročník tohto pochodu nie je guľatý a ani nemá okrúhle výročie, ale má predsa Kristove roky a tu nejaká zmena by mala byť. Takže, keďže sa "nejakým nedopatrením" stalo, že vypadla z našeho kalendára, musíme verejnosť informovať, že Trnavská stovka sa koná, a to v riadnom termíne v prvú júnovú sobotu roku 2006 /presne 3.júna od 6.00 h na Bratislavskej hlavnej stanici/.
V trase pre tento rok nenastali žiadne zmeny, ide sa "stále po červenej" až do Brezovej. Väčšina kontrol bude na svojich obvyklých miestach. A ktorá nie, tak tá bude o čosi ďalej.
Občerstvenie na Bukovej je už samozrejmosť.
A dokonca po druhýkrát sa Borisovi podarilo zabezpečiť z Brezovej vláčik motoráčik až do Trnavy. Takže o dopravu z cieľa je postarané. Už je treba sa len do tej Brezovej dostať a to všetkými možnými spôsobmi.
A pre tých najnáročnejších je tak isto samozrejmosť, najdlhšia trasa až do Trenčína cca 170 km.
Ako organizátor mám na účastníkov len jednu prosbu, každý, kto bude mať k dispozícii na trase digifoto a urobí nejaké zaujímavé zábery, môže ich dať dispozícii organizátorom, spravíme z 33.ročníka ucelený súbor fotodokumentácie. Aj keď organizátori sa snažia nafotiť čo sa len dá, predsa nemôžu byť všade.
Dovidenia na štarte diaľkoplazi...
Trnava, Peter Minárik, tel: 0911-550 921
jún 2006:
3. - 4.6.2006 TRNAVSKÁ STOVKA 33.ročník
(sobota - nedeľa) Trnava
Trasy: 100 km/2800 m
Bratislava, hl. žel. st. - Kamzík - Biely Kríž - Tri kamenné kopce - Pezinská Baba - Čermákova lúka - Vápenná - Buková - Dobrá Voda - Brezová pod Bradlom
Štart: Bratislava, hl. žel. st. (pod schodami, Žabotova ul.), 6.00 - 8.00 h
Cieľ: Brezová pod Bradlom, do rána 8.00 h
Štartovné: 20 Sk
Iné: akcia je zaradená do plnenia MK superdiaľkoplaz 2006
Riaditeľ podujatia: Ing.Peter Minárik, Čajkovského 40, 917 08 Trnava
tel.: 0911-550 921
kalorická bomba a Trnavská stovka
Istý nemenovaný turista diaľkoplaz sa raz pri asi ôsmom pive chválil, že na prejdenie Trnavskej stovky má svoj vlastný recept. Ten sa skladá len z kalorickej "bomby", ktorú si sám vyrobí a po celej trase, ak ho chytí hlad, konzumuje.
Tu je jeho recept: Nastrúhajte si trochu mrkvy, jablka, zahustite to vlašskými orechmi, pridajte trochu medu a urobte si z toho guľôčky. A máte kalorické bomby. Tieto Vám vraj nezaťažia žalúdok, lepšie sa Vám pôjde a určite sa Vám zlepší trávenie.
Máj 2006, Peter Minárik
Termín konania: 3. - 4. jún 2006
Celkový počet účastníkov: 112
Úspešný diaľkoplazi v cieli na Brezovej: 47
Najmladší účastníci v Brezovej:
1. Hevesi Marek, 991 - Bratislava, za 22 h
2. Hevesi Tibor, 1989 - Bratislava, 22 h
3. Oroš Adrián, 1986 - Tomášikovo, 23 h
4. Pleško Michal, 1984 - Trenčín, 23 h
Najstarší v Brezovej:
1. Hanuš Jaro, 932 - Nitra, za 22 h
2. Svrček Vlado, 1932 - Bratislava, 21 h
3. Suran Július, 1940 - Tlmače, 21 h
4. Nižnan Ivan, 1940 - Bratislava, 22 h
Najzaujímavejší "turista": pôvodne som sem chcel zaradiť Sveťa Krna za jeho špeciálnu "obuv", ale potom som si uvedomil, že Sveťo je pravidelným účastníkom a tak toto pomenovanie som dal maratóncovi /spolubežcovi Mira Lietavca/ Adriánovi Orosovi z Tomášikova. Totiž na T-100 bol po prvýkrát, myslel si, že to bude pre neho malina a bol rád, to myslím úprimne, že vôbec prišiel ráno do cieľa.
Naj, naj, turista diaľkoplaz, by si podľa mňa, toto ocenenie zaslúžil, aj keď neprišiel až do ciela, ale skončil v Sološnickej doline, mladý, úplne slepý turista, inak viacnásobný účastník T-100, aj so svojím "vodičom" Michalom Jakubcom, a to bol Peter Lecký z Kálnej nad Hronom, ročník 1978. Počasie: o chlp lepšie ako vlani. Kým vlani búrka zlikvidovala väčšiu časť turistov diaľkoplazov až od Vápennej, tento rok pršalo už od začiatku mája, ale kto sa na to dal a vydržal, tak od obeda už bolo vcelku pekne, bez dažďa a s príjemnými teplotami okolo 22 C.
Kontroly:
Biely Kríž - známy bratislavský turista Jozef Karovič tu pečiatkoval svojím novým razítkom.
Tri kamenné kopce - slečna Beátka, tentokrát bez palaciniek.
Čermákova lúka - kontrolu robili chlapci z "Deravej kanady".
Vápenná - klasická kontrola trnavských horolezcov, tentokrát podporená známym trnavským diaľkoplazom a stovkárom Petrom Badom.
Buková - táto kontrola ako obvykle nemá chybu, nakŕmite a napojíte sa tu primerane a kto má plný žalúdok, tomu sa hneď ide s úsmevom.
Dobrá Voda - po dlhoročným problémoch s otvorením reštaurácie do rána, tentokrát to bolo bez problémov. Vďaka za pomoc MUDr. Kučavíkovi, toho času už naturalizovanému dobrovodanovi.
Brezová pod Bradlom - azda najväčšie "dík" je na mieste za pomoc pri vybavení cieľa v miestnej škole, Jaromírovi Sasákovi a riaditeľovi tejto školy za pochopenie.
Menný zoznam všetkých úspešných stovkárov, ktorí uvideli "svetlá Brezovej":
/podklad pre vyhodnotenie superdiaľkoplaza a SSD/
1. Brestovanský Jozef 1962 Trnava
2. Brestovanský Maroš 1965 Trnava
3. Cíferský Miroslav 1974 Trnava
4. Divko Miroslav 1974 Tomášov
5. Domček Martin 1972 Plav. Podhradie
6. Fančovič Ľubomír 1961 Trnava
7. Gajdoš Marek 1976 Trnava
8. Glesk Slávo 1974 Bratislava
9. Griflík Marcel 1972 Trnava
10. Groman Peter 1959 Trnava
11. Hačo Luboš 1973 Buková
12. Hanuš Jaroslav 1932 Nitra
13. Hevesi Marek 1991 Bratislava
14. Hevesi Tibor 1989 Bratislava
15. Izakovič Tomáš 1975 Trnava
16. Jakubec Michal 1981 Dubová
17. Jankovič Ján 1977 Skalica
18. Kohút Miro 1958 Bratislava
19. Korčok Attila 1941 Bratislava
20. Krno Svetozár 1955 Bratislava
21. Kužma Oto 1973 Bratislava
22. Lietavec Miroslav 1960 Špačince
23. Machovič Radovan 1978 Piešťany
24. Majdán Miroslav 1959 Bratislava
25. Martauz Daniel 1983 Trenčín
26. Meszároš Marián 1975 Bratislava
27. Mihalovič Štefan 1959 Senica
28. Muškát Pavol 1981 Stupava
29. Muškát Peter 1976 Svätý Jur
30. Nádaský Pavel 1955 Trnava
31. Nižnan Ivan 1940 Bratislava
32. Obdržálková Jana 1949 Bratislava
33. Obuch "Chozé" Jozef 1973 Bratislava
34. Oroš Adrián 1986 Tomášikovo
35. Páchnik Ctibor 1953 Šúrovce
36. Pleško Michal 1984 Trenčín
37. Pecúch Tomáš 1981 Trenčín
38. Pristach Ján 1970 Bánovce n. Beb.
39. Sasák Jaromír 1951 Osuské
40. Sládeček Štefan 1953 Bratislava
41. Surán Július 1940 Tlmače
42. Svrček Vladimír 1932 Bratislava
43. Šulek Karol 1950 Trnava
44. Švancár Vlado 1955 Mních. Lehota
45. Rajchl Jozef 1981 Dev. Nová Ves
46. Rosina Jozef 1957 Trnava
47. Vrška Milan 1962 Trnava
A to sú všetci tohotoroční absolventi T - 100.
Poradie diaľkoplazov zostavené podľa počtu absolvovaných stoviek:
1. Šulek Karol 1950 Trnava 26.ročníkov
2. Korčok Attila 1941 Bratislava 25.r.
3. Hanuš Jaroslav 1932 Nitra 24.r.
4. Obdržálek Peter 1953 Bratislava 23.r.
5. Obdržálková Jana 1949 Bratislava 23.r.
6. Rosina Jozef 1957 Trnava 23.r.
7. Toma Jozef 1946 Veľké Uherce 22.r.
8. Hanzlúvka Milan 1951 Brezová 21.r.
9. Klokner Melo 1932 Bratislava 21.r.
10. Bada Peter 1940 Trnava 20.r.
11. Griflík Marcel 1972 Trnava 19.r.
12. Krno Svetozár 1955 Bratislava 19.r.
13. Radványi Celo 1940 Trnava 19.r.
14. Suchoň Michal 1956 Bratislava 19.r.
15. Vrška Milan 1962 Trnava 19.r.
16. Hanus Peter 1935 Trnava 18.r.
17. Kohút Miroslav 1958 Bratislava 18.r.
18. Chrapčiak Vlado 1956 Trnava 17.r.
19. Parcer Ján 1923 Prievidza 17.r.
20. Rím Ondrej 1930 Bratislava 17.r.
21. Nádaský Pavol 1955 Trnava 16.r.
22. Nižnan Ivan 1940 Bratislava 16.r.
23. Trubač Ján 1955 Trnava 16.r.
24. Tvrdá Zděnka 1956 Drahotouše 16.r.
25. Babor Karol 1928 Bratislava 15.r.
26. Groman Peter 1959 Trnava 15.r.
27. Lietavec Miroslav 1960 Špačince 15.r.
28. Vala Jiří 1956 Brno 15.r.
29. Sasák Jaromír 1951 Osuské 15.r.
30. Mikulka František 1942 Trnava 14.r.
Drobné zmeny - posuny o jedno miesto nastali iba u niektorých a do popredia sa "malými krokmi" derie "mladosť".
Trnava, 6.6.2006, Peter Minárik - hlavný sledovateľ T-100
Na štvrtú júnovú sobotu Tesla Bratislava pripravila pre výkonnostných turistov ďalší stokilometrový pochod. Bol to už ktorýže ročník? Veď to zrátajme: prvý, druhý, tretí,... Nebudeme to rátať, veď by sme zapísali možno aj pol strany. Keď sme uvádzali prvý ročník, sme sebavedome písali, že Tesla organizuje tradičný stokilometrový pochod. Vtedy síce ešte nebol tradičný, ale vedeli sme, že to príde. Prečo toľko píšeme koľko ročníkov má tento pochod? Píšeme to ako reakciu na článok uvedený v oficiálnom dokumente KST, kde v správe, napísanej niečo podobné ako sú známe správy "o stave únie", najvyšší z najvyšších hodnotí uplynulé funkčné obdobie, ktorému však hodnotenie len tá výkonnostná turistika akosi kazila. Počas tohto obdobia bolo tých našich stoviek zaradených do výkonnostnej turistiky niekoľko. Koľko námahy, starosti, zodpovednosti, organizačnej schopnosti, ale i finančných nákladov musia organizátori vynaložiť na stokilometrovom "ihrisku". To môžu najlepšie oceniť trnavčania, špačinčania i ďalší, ktorí niečo také organizujú. Nie menší a nie obdivuhodnejší výkon podávajú aj samotní aktéri pochodu. Možno to pre niekoho nič neznamená, ale skutočný turista to vie oceniť. A napriek tomuto pre niektorých výkonnostná turistika stagnuje. Na takéto hodnotenie by sa dalo odpovedať i otázkou, čo on urobil ako funkcionár, aby tomu tak nebolo? Kto mu poskytuje "informácie" o činnosti výkonnostných turistov? Čo niektorým hovorí VOPT, ktorý už vo svojom názve má, že sa jedná o výkonnostnú turistiku, čo hovorí tzv. nadstavba VOPT, ktorá vznikla len vďaka nátlaku a práci turistov zdola? Čo komu hovoria ocenenia Malokarpatský diaľkoplaz, čo hovoria týmto funkcionárom skratky MKSD a SSD, ktoré majú autorov dole, v radových turistoch a nevzišli z hláv "funkcionárov"? Čo im hovorí mesačník Malokarpatský diaľkoplaz, ktorý už dlhé roky si vydávajú turisti sami, bez akejkoľvek podpory a záujmu tých, ktorí majú ťažké srdce na výkonnostnú turistiku? Čo hovorí komu turistický kalendár napríklad len z regiónu Malých Karpát obsahujúci informácie prevažne o podujatiach výkonnostnej turistiky, ktorý aj napriek "vybieleniu" je značne rozsiahly a obsahuje veľký počet turistických aktivít? (Poznámka: V tzv. oficiálnom kalendári, ktorý obdržali turistické odbory v apríli (pre informáciu niektorých diaľkové pochody začínajú už v januári, tí "darebáci" výkonnostní turisti nemajú ani zimný spánok), je niekoľko pochodov doslova vymazaných a zostali tam iba biele strany, ako keď sa cenzurujú menej kvalifikovaní cenzori. Dobrý cenzor biely fľak zahľadí).
Vraj to bolo na podnet ochranárov, tvrdia naši servilní, výkonnostnej turistike "pomáhajúci" funkcionári , rovnako ako bolo v kalendári uvedené obmedzenie účasti na mnohých pochodoch na 30 turistov. Nevznikla tu tlačová chyba? Veď exminister spravodlivosti tvrdil trikrát a dosť a nie tridsať turistov a dosť. Ako chcú túto skôr komickú požiadavku vhodnú do Kocúrkova realizovať v praxi? Nakúpia sa pre organizátorov turnikety, ktoré sa na tridsiatke zablokujú? Budú sa posielať organizátorom prihlášky na pochod a keď sa "vypredajú" ako turistické rekreačné zájazdy, bude mať turista pre tento pochod smolu? Alebo sa bude chodiť na diaľkové pochody na
riziko a keď sa turista dopraví niekedy i niekoľko stovák kilometrov od domova na štart pochodu za nie lacné cestovné a bude mať smolu, že sa nedostal do tridsiatky "vyvolených", za rovnaké drahé cestovné sa vráti domov? Ja už len očakávam, že ochrancovia za asistencie našich NF (Niektorí Funkcionári) pre budúci rok vyhlásia v záujme "ochrany a zabráneniu znečisťovania" našich lesov ako povinnú výbavu pre turistu: vrecko, metličku a lopatku. Niečo podobné, ako to nerobia ani psíčkari v meste.
Po tomto dlhom a znechucujúcom úvode už sa mi nechce ani písať o samotnom pochode "2 x 50 a dosť!", ktorý tiež vznikol mimochodom len vďaka vtedajších NF, pre ktorých stovka je bla, bla, bla..., a tak sa uspokojili (naleteli) s 2 x 50 a nakoniec sme spokojní boli aj my. Tohtoročná stovka sa uskutočnila za krásneho slnečného počasia (prvýkrát tohto roku čo na stovke nepršalo). Veríme, že podujatie sa uskutočnilo bez väčších zádrhelov a k plnej spokojnosti tých, pre ktorých sa to organizuje, pre turistov diaľkárov. Na tomto mieste musíme však poďakovať za celkom odlišný postoj i podporu iných funkcionárov. Funkcionárov Krajského športového centra Bratislava, ktorí nie sú zameraní len na turistiku, ale ktorí preukázali ďaleko lepší vzťah, schopnosti a cit aj pre turistiku, ako vlastní turistickí funkcionári. V ich náplni je všetka športová aktivita a zrejme aj odtiaľ pramení ich určitý nadhľad nad vecou a schopnosť oceniť, odlíšiť a podporiť to, čo je dobré. Sú to poväčšine bývalí špičkoví športovci, ktorí majú dokonalú športovú prax a nestavajú sa k svojej práci a činnosti len z administratívneho pohľadu.
Na záver chceme dodať, že pochod 2 x 0 a dosť sa bude organizovať aj na budúci rok napriek snahe "niektorých ochranárov" (NO), lebo tých ochranárov, ktorí vidia aj brvná (t.j. motorky, autá a doslova brvná na turistických chodníčkoch) je ďaleko viac a "snahe" NF. Budeme ho organizovať dovtedy, dokedy to my budeme chcieť a predovšetkým naši turisti, aj keby sme mali prejsť do ilegality. Pochod bol už druhým pochodom v rámci MKSD a štvrtým v rámci SSD. Situácia v SSD po štyroch pochodov vyzerá, že sa tohto roku urobí rekord v počte "absolventov". Celkove je to desať adeptov, medzi ktorými samozrejme nechýba Július Surán, ktorý absolvoval všetky doterajšie ročníky, turistická špička Ctibor Páchnik, Ondrej Rím, Attila Korčok, juniorka Glesk, Cíferský, tesláci I. Nižnan, Karol Šulek, Peter Groman i už spomínaný Ondrej Rím. Nemôžeme zabudnúť i na fakt, že toto diaľkarské ocenenie sa rozhodol získať aj špičkový horolezec, pre ktorého sú Himalaje to, čo pre nás Záruby. Aj on získava prvé poznatky, aká je to tvrdá makačka šliapať sto kilometrov vo veľkej horúčave na rozdiel od lezenia po snehu a skalkách v príjemnom chladnom prostredí. Asi sa už však aklimatizoval, lebo do cieľa chodí pred nami s náskokom niekoľkých hodín. Keby bol exministrom známeho mena, aj by sme mu povedali "No počkaj Zajac - aj my raz budeme takí". Ale keďže nie je Zajac a jeho meno je Ing. Vladimír Švancar, nám také radikálne zvyšovanie výkonnosti nehrozí. Ak by si niekto myslel, že aj napriek starostlivo vypracovanému zoznamu, že v zozname by nemalo chýbať aj jeho meno, nech sa ozve. Hoc kde, len nie na lampáreň (televízny program), ale radšej na redakciu MKD, aby sme to v termíne Špačinskej stovky mali vyriešené.
Ivan Nižnan
Dobrý deň,
na zhrnutí Trnavskej stovky sme s bratom Marekom pozerali výsledky a našli sme jednu chybu. Marek Hevesi, teda môj brat T-100 totiž nedokončil. Skončil na Pezinskej Babe spolu s Miroslavom Blstakom a ja som pokračoval s Karolom Šulekom a Pavlom Nádaským. Ďakujeme za opravenie chyby.
Tibor Hevesi
Zo školských lavíc som vyšiel už nejeden ten piatok, preto som bol dosť prekvapený, keď som zistil, aké plány do budúcna, aký pohľad na život majú dnešní maturanti.
Tretieho júna - v deň konania Trnavskej stovky, mi to bolo dopriate. Totiž cieľ, ako všetci účastníci vedia, bol v Brezovej pod Bradlom v miestnej strednej učňovskej škole /dodnes neviem ako sa táto škola presne menuje/. Trieda, ktorú sme dostali na cieľ T-100, bola tá istá, ako po minulé roky. Na stole nám zanechali lístočky, na ktorých odpovedali na anketné otázky, kde písali, čo by chceli v živote mať, čo dosiahnuť, ako žiť a podobne. Zaujalo ma to preto, že ich pohľad na život a budúcnosť oproti tým bývalým "našim" maturantom bol a je asi o sto rokov niekde inde. A tak som si ich zopár opísal a tu Vám ich predkladám:
Chcel by som mať nové auto, dobrú prácu, byť dobre rozbehnutý a ísť pracovať do Anglicka, mať pekný dom, aby mi ho všetci závideli, mať peknú ženu a dlho žiť, aby som mohol pokračovať v tom, čo som začal "v mládí"...
Chcem sa učiť, chcem spraviť maturitu, chcem pracovať v dobrej robote, chcem veľa zarábať, chcem veľké auto, veľa detí, aby boli moje deti spokojné, aby ma moje deti mali stále radi a aby ma na starosť nedali do starobinca...
Po prvé chcem urobiť maturitu, mať nové auto, dostať sa do porna, dostať oskara za najlepší porno film, byť bohatý, mať dobrý dôchodok a stále si aktívne žiť a užívať si života...
Zmaturovať, uživiť sa sám bez rodičov, kúpiť si nové auto, založiť si vlastnú firmu, ktorá by prosperovala, mať vlastný dom, založiť si rodinu, byť milionárom, dožiť sa aspoň do sto rokov.
Už aby bolo po maturite, mať veľa peňazí, mať dobrú prácu, mať nové auto, mať peknú ženu, mať dobrý domov.
Maturita, dva roky prázdnin, dobrú prácu, pekné auto, peknú ženu, veľkú rodinu, mať aspoň jednu milenku, vyhrať v športke a potom po šesťdesiatke štranek...
Zo súboru týchto šiestich odpovedí vidíte, že každý chce len peknú ženu, tie špatné ostanú na ocot, pekné nové autá, avšak odkiaľ na to, nové domy, činžiaky by im ani nestačili, v dôchodku nechce, aby ho rodina, ktorej dal všetko, dala do starobínca, to veru nechceme ani my, skoro každý medzi prvými a základnými predpokladmi chce dobrú prácu, čo za naších "časov" veru nebolo, to sme brali ako samozrejmosť. Dokonca jeden z tých šiestich chce byť porno hercom, to tiež voľakedy nebolo, aj keď možno niektorí z nás by v tomto odvetví urobili karieru, tento však rúbe vysoko, chce dostať oskara za pornofilm... A ešte k tej práci, mladí chcú ísť pracovať do zahraničia, čo tiež voľakedy nebolo možné. Ani jeden z celej tej triedy, ani slovom nespomenul nič o športe a športovaní, v tomto smere je myslenie našich súčasných maturantov minimálne "zahanbujúce".
Nuž túžby mladých vtedy a dnes asi spájajú len dve veci, aj vtedy a aj dnes chcú byť všetci bohatí a mať pekné ženy...
Trnava, september 2006, Peter Minárik